SSL raktárbázis ergonómiai fejlesztése

Az SSL Magyarország Kft. szervezetén belül önálló, jól behatárolható egységet képezett a raktározási részleg, jelentősen bővülő raktárterülettel. A vezetés számára nyilvánvalóvá vált, hogy a raktározási folyamatok javításra szorulnak, és a változások bevezetéséhez kedvező alkalomnak ígérkezik az akkor tervezett és 2001-ben a projekt időtartama alatt megvalósult raktárbővítés. Az SSL Magyarország Kft. kulcs szerepet tölt be a térség ellátásában több márka – pl. Scholl, Durex – tekintetében.

A vezetés a raktárrendszer fejlesztéshez irodánk bevonását határozta el, az alábbi főbb követelményeket támasztva:

  • biztosítani kell a folyamatos raktári kiszolgálást a fejlesztés ideje alatt is,
  • a fejlesztésnek olyan ütemben kell haladnia, hogy a következő szezonra történő beszállítások zöme már az új rendszerben történjék,
  • jelentős technológiai beruházásra ne legyen szükség, a javaslatok illeszkedjenek a már futó berendezés és eszköz megrendelésekhez,
  • átlátható folyamatok és a raktárból is követhető készletadatok jöjjenek létre,
  • a raktárosi munka könnyen elsajátítható legyen.

A feladatokat több ütemben végeztük:

  • Helyzetfeltárás, melynek tartalma:
    • Munkafolyamat helyszíni megfigyelése, elsajátítása
    • Szakértői bejárás (komplex ellenőrző listák alkalmazásával)
    • Egyéni interjúk (kijelölt további alkalmazottakkal)
    • Adatbányászat (készletösszetétel, – változás, időbeliség)
  • Értékelés
    • Elrendezés (a raktár elrendezése, fizikai kialakítása, eszközei)
    • Folyamat (a raktározási rend, munkalépések)
    • Információ (tárolt és igényelt adatok, folyamatszabályozások)
  • Koncepció kidolgozás A helyzetfeltárásra alapozva két-három különböző megoldási koncepciót dolgoztunk ki, és „tervezői tér” (design space) elemzéssel mutattuk a tervezői – fejlesztői –menedzsment mozgásteret, a tényezők összefüggéseit. Prezentáció, döntés A fenti feladatok elvégzése után prezentációt tartottunk, melyben bemutattuk az első három lépés eredményét. A prezentációt szakmai vita és vezetői döntés követte, kijelölésre került az a változat, melynek részleteit ki kell dolgozni.
  • Javaslat: A részletes javaslatot elrendezési vázlatok, nyomtatványminták, folyamat leírások, munkakörleírások formájában készítettük el. Az általunk készített anyagok felépítése lehetővé teszi harmadik felek (kivitelezők) bevonását. A javaslat főbb tartalmi pontjai: elrendezés, folyamat, információkezelés és betanítási tematika új dolgozók részére.
  • Közreműködés a kivitelezés során
    • Helyszíni konzultáció (3 alkalom)
    • Betanítás
    • Átvételi szemle közreműködés
  • Ellenőrzés (üzembe adás után fél évvel)

A projekt a fenti formában megvalósult.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük