Termékek ergonómiai értékelése és fejlesztése

Mint fogyasztók jól ismerjük az elérhető termékek ergonómiai minőségét, s mint ergonómusok kötelességünknek érezzük, hogy jó minőségű – azaz biztonságos, hatékony és kényelmes használatot

lehetővé tevő – termékeket hozzunk létre hazai vállalkozások számára. Az ergonómiai elvek alkalmazása a termékfejlesztés során növeli a termék vagy termékcsalád használati- és újdonságértékét, csökkentheti a gyártási költségeket, továbbá javítja a magasabb színvonalú gyártás kialakításának feltételeit is.

A termékfejlesztés során az alábbi konkrét célokat tűzzük a gyártók és magunk elé:

  •  első a termékbiztonság,
  •  a felhasználók testméretéhez és elvárásához igazodó termékek,
  •  funkcióhoz illő esztétikus kivitel,
  •  igényes de költségtakarékos megoldások,
  •  hatékonyság a tervezés, gyártás, és termékhasználat során,
  • minőségi fejlesztés – minőségi gyártás,
  •  környezetbarát fejlesztés – környezetbarát termékek,
  •  testre szabható termékek.

Egy teljes termékfejlesztési folyamat főbb lépései:

  •  termékfejlesztési célkitűzések pontosítása: felhasználói kör, funkció, technológia, piaci igény,
  •  meglévő saját és konkurens termékek elemzése értékelése (brench marking),
  •  termékötletek generálása, válogatása, fejlesztése, kidolgozása, zsűrizése (több ciklusban),
  •  elfogadott termékötletek (továbbfejlesztésnél meglévő termékek) ergonómiai- és formarészleteinek kidolgozása,
  •  műszaki jellemzők kidolgozása, műszaki vázlatok és műhelyrajzok elkészítése, költségbecslés,
  •  makett vagy prototípus elkészítése, vagy helyszíni művezetés,
  •  termékek felhasználói tesztelése,  termékkísérő és eladásserkentő dokumentáció készítése.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük