Mint fogyasztók jól ismerjük az elérhető termékek ergonómiai minőségét, s mint ergonómusok kötelességünknek érezzük, hogy jó minőségű – azaz biztonságos, hatékony és kényelmes használatot
lehetővé tevő – termékeket hozzunk létre hazai vállalkozások számára. Az ergonómiai elvek alkalmazása a termékfejlesztés során növeli a termék vagy termékcsalád használati- és újdonságértékét, csökkentheti a gyártási költségeket, továbbá javítja a magasabb színvonalú gyártás kialakításának feltételeit is.
A termékfejlesztés során az alábbi konkrét célokat tűzzük a gyártók és magunk elé:
- első a termékbiztonság,
- a felhasználók testméretéhez és elvárásához igazodó termékek,
- funkcióhoz illő esztétikus kivitel,
- igényes de költségtakarékos megoldások,
- hatékonyság a tervezés, gyártás, és termékhasználat során,
- minőségi fejlesztés – minőségi gyártás,
- környezetbarát fejlesztés – környezetbarát termékek,
- testre szabható termékek.
Egy teljes termékfejlesztési folyamat főbb lépései:
- termékfejlesztési célkitűzések pontosítása: felhasználói kör, funkció, technológia, piaci igény,
- meglévő saját és konkurens termékek elemzése értékelése (brench marking),
- termékötletek generálása, válogatása, fejlesztése, kidolgozása, zsűrizése (több ciklusban),
- elfogadott termékötletek (továbbfejlesztésnél meglévő termékek) ergonómiai- és formarészleteinek kidolgozása,
- műszaki jellemzők kidolgozása, műszaki vázlatok és műhelyrajzok elkészítése, költségbecslés,
- makett vagy prototípus elkészítése, vagy helyszíni művezetés,
- termékek felhasználói tesztelése, termékkísérő és eladásserkentő dokumentáció készítése.